تمام اتفاقاتي که به خودکشي يک دانشجوي پرستاري انجامي
 
پرستاران فردا
 
 

خبر مرگ مشکوک يک دانشجوي پرستاري در همدان آغازگر سلسله اتفاقاتي بود که در نهايت با ارائه توضيحات پزشکي قانوني و رئيس دانشگاه علوم پزشکي همدان به پايان رسيد اما نکته مورد توجه لزوم ارائه مشاوره هاي بيشتر به دانشجويان در بدو ورود به دانشگاه و آشنايي با محيطي غير از منزل و مدرسه است.
به گزارش خبرنگار مهر، روز شنبه 20 مهرماه خبري در رسانه هاي مختلف درج شد که يک دانشجوي پرستاري اهل مريوان در خوابگاه ريحانه دانشگاه علوم پزشکي همدان جان خود را از دست داده است. خبرهاي متفاوت از گمانه قتل تا خودکشي مدنظر قرار گرفت.

علي اصغر سليماني - مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به به اينکه اين دانشجوي دختر 19 ساله شب جمعه در محل اتاق خود تنها بوده و دوستانش جمعه صبح متوجه مرگ وي شده اند، گفت: موضوع قتل يا خودکشي وي توسط برخي رسانه ها مطرح شده است اما انتشار خبر به عنوان گفته مي شود يا شنيده مي شود قابل استناد نيست.

پس از آن دکتر محمدحسين آيتي معاون دانشجويي و فرهنگي وزارت بهداشت با حضور در دانشگاه علوم پزشکي همدان ضمن ابلاغ پيام تسليت وزير بهداشت به خانواده متوفي در جريان رسيدگي به اين موضوع قرار گرفت .

آيتي در گفتگو با خبرنگار مهر با تشريح وضعيت دانشگاه علوم پزشکي و بررسي وضعيت خوابگاه ريحانه تاکيد کرد: خوابگاهي که اين دانشجو در آن ساکن بوده بسيار امن بوده و خبرهايي که با عنوان ورود افراد غير مرتبط به آنجا بيان شده به هيچ عنوان صحيح نبود. از سوي ديگر  بر اساس گزارش مدير کل پزشک قانوني استان همدان هيچ آثاري مبني بر ضرب و جرح در بدن متوفي ديده نشده است. همچنين نبود آثار خونمردگي در سر بيمار و سالم بودن استخوان جمجمه، مغز و پرده هاي مغزي، و نيز نبود آثار ضرب و جرح در قفسه سينه و شکم به اثبات رسيده است.

وي اظهار داشت: دانشجوي فوت شده اهل خانواده اي فرهنگي و متدين بوده و پس از بررسي هاي گزارش پزشکي قانوني و دريافت نظرات اين مرجع قانوني، جسد متوفي را تحويل گرفته اند تا براي خاکسپاري به شهر خودش برده شود.

معاون وزير بهداشت با اشاره به شرايط خوابگاه دانشگاه علوم پزشکي همدان اظهار داشت: اين خوابگاه کاملا نو است و از سال 87 کار ساخت آن آغاز شده و از استاندارد لازم برخوردار بوده و امسال افتتاح شده است و از ابتداي مهرماه امسال پذيراي دانشجويان بود. ضمن اينکه اين خوابگاه هيچ کم و کسري نداشته و در داخل پرديس دانشگاه قرار داشته که آن منطقه نيز کاملا حفاظت شده بوده و خوابگاه نيز از سيستم هاي حفاظتي خوبي برخوردار بود. البته براي آسودگي خيال دانشجويان از شب حادثه نگهبان ها افزايش يافتند.

وي گفت: آنچه مشخص است اين است که اين دانشجو مرحوم شده و پرونده دانشجويي اش نيز نشان مي دهد که مرحوم در ترم دوم رشته پرستاري دانشجوي خوبي بوده و با کسي درگيري نداشته و مشکل روحي و رواني نيز نداشته است به طوريکه که دانشجويان مي گفتند که هر وقت ديگران با مشکل برخورد مي کردند به وي مراجعه مي کردند. ضمن اينکه با کسي هم اختلاف نداشته است.

پس از گذشت چند روز، روز دوشنبه 22 مهرماه دكتر علي احسان صالح مديركل پزشكي قانوني استان همدان علت مرگ مرحوم س- چ را حلق آويز شدن از نوع خودكشي اعلام كرد و گفت: جسد با حضور پنج پزشك معاينه شد و هيچ گونه آثار هيچ گونه آثاري از ضرب و جرح، كبودي و درگيري از طريق وارد شدن ضربه در بدن فرد ديده نشد. لباس ها نيز دست نخورده بود. البته قبل از انجام هر كاري اولياي وي جسد را بازديد كردند و آنان نيز آثاري از هر گونه كبودي ضرب و جرح در بدن وي نديدند.

وي با اشاره به اينكه در حين معاينه كبودي در زبان و ناحيه حلق ديده شد، اذعان داشت: شيار حلقه آويزي در گردن ايجاد شده بود و هيچ گونه آثاري از تجاوز و تعدي به وي ديده نشد و اين فرد كاملا باكره و دوشيزه بوده است. قطر شيار حلق آويزي بر روي گردن وي به سه سانتيمتر مي رسيده است و كبودي در ناحيه حنجره و حلق  وجود داشته است. ضمن اينكه فرد قبل از حلق آويزي زنده بود و هيچ آثاري از شكستگي بر روي بدن وي ديده نشده و خون ريزي در شكم نيز وجود نداشت.

مديركل پزشكي قانوني استان همدان تاکيد کرد: آزمايش سم شناسي نيز  كه سموم فلزي و انواع داروهاي قلياي و اسيدي در آن بررسي مي شود نشان داد هيچ گونه از علائم وجود سم در بدن و مسموميت نيز وجود نداشته است.

وي درباره چگونگي اقدام به خودکشي اين دانشجو گفت: مرگ در بين ساعات دو تا چهار صبح به وقوع پيوست. اين فرد خود را از بالاي تخت به پايين پرتاب كرده بوده و شكستگي مهره گردن و خفگي ناشي از فشار بر گردن علت مرگ اوست. ارتفاع تخت دو متر بوده و اين در حالي است كه قد فرد 160 سانتيمتر بوده است و شوك اوليه ضربه باعث مرگ مغزي شده است.

احسا صالح با تاکيد بر اينکه مطالب منتشر شده از سوي وي در برخي رسانه ها كذب است، اظهار داشت: بيشترين روش خودكشي در کشور حلق آويزي و استفاده از قرص برنج است و بيشترين خودكشي ها در بين 20 تا 40 ساله ها به وقوع مي پيوندد.

در اين ميان سرهنگ فرامرز به گذر رئيس پليس آگاهي استان همدان يادآور شد بر اساس مستندات به دست آماده علت خودكشي اين دانشجوي دختر موضوعات عاطفي بوده است. ضمن اينکه تمام زواياي ساختمان خوابگاه بررسي شد  و هيچ گونه آثاري از تخريب قفل در و پنجره نيز ديده نشده است.

به گزارش مهر، حبيب الله موسوي بهار رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان نيز با تاکيد بر اينکه اطلاع رساني نادرست نبايد در اين گونه اتفاقات انجام گيرد گفت: رفتار ناصحيح برخي سايت ها و مطبوعات منجر به تشويش اذهان و ناآرامي شد.

موسوي بهار ادامه داد: مرحومه دانشجوي ترم دو پرستاري بوده كه در خوابگاه ريحانه محوطه پرديس دانشگاه علوم پزشكي همدان همراه با دوستانش ساكن بوده است. خوابگاه هيچ گونه مشكل امنيتي و حفاظتي نداشته است و در شب حادثه 19 مهر ماه، 327 دانشجو در اين خوابگاه ساكن بودند و از 425 نفر دانشجوي ساكن در اين خوابگاه 100 نفر به منازل خود رفته بودند. اين دانشجو نيز در اتاق خود تنها بوده و هم اتاقي هاي وي به منازل خود رفته بودند ولي همشهريان و هم رشته اي هاي وي در آنجا بودند.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان اظهار داشت: به گفته هم خوابگاهي هاي اين مرحومه وي تا نيمه شب با آنها بوده و بعد براي خواب به اتاق خود رفته است و طبق گزارش نيروي انتظامي و مقامات مسئول، آخرين پيامكي كه از گوشي اين مرحومه ارسال شده ساعت يك و 30 دقيقه بامداد بوده و تا صبح بيش از 100 تماس بي پاسخ داشته است. افشاي محتواي پيامك به دليل حفظ حرمت فرد و خانواده اش غير قانوني است.

موسوي بهار در مورد برخي از شايعات مبني بر وجود كارگران در خوابگاه عنوان داشت: كارگران براي انجام برخي كارهاي تاسيساتي و تعميراتي در آنجا كشيك هستند ولي در داخل ساختمان خوابگاه نبودند. آخرين كارگري كه براي تعميرات در خوابگاه بوده ساعت 9 و 40 دقيقه خروج زده است و اگر چنانچه كارگري بخواهد براي تعميرات وارد خوابگاه شود اين كار در حضور حراست و ناظم انجام مي شود.

با اين توضيحات پرونده مرگ اين دانشجو خاتمه يافت و نکته اي که بايد به آن توجه کرد لزوم مشاوره هاي هرچه بيشتر در بدو ورود به دانشگاه است.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرستاران فردا و آدرس parastaranfardah.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



بازی آنلاین

بازی آنلاین بازی آنلاین

بازی آنلاین

تماس بامهدی حسین زاده


                    
 
 
 

کد تلوزیون انلاین